Ile kosztuje kampania Google Ads w wyszukiwarce?

Wpisując to pytanie do wyszukiwarki zapewne już wiesz jakie możliwości oferuje system reklamowy Google Ads lecz wciąż martwi Cię pytanie ile będzie to kosztowało.

W poniższym artykule opiszę od czego zależne są koszty prowadzenia kampanii oraz przedstawię narzędzie, które pozwoli Ci zaplanować kampanię. A więc do dzieła!

Zacznijmy od czynników kształtujących finalny koszt kampanii. Jest ich naprawdę wiele i jak mówi klasyk w branży: “to zależy” 🙂 , a na przykład od:

 

  • Konkurencji – większa konkurencja na słowa kluczowe powoduje wysokie koszty kliknięć (CPC). Stawki za pierwszą pozycję reklamy potrafią osiągać horrendalne kwoty (nawet kilkadziesiąt zł!), i często zależy to od branży w której zamierzasz się reklamować;
  • Strony docelowej – jeśli jest stricte dopasowania do treści reklamy i słów kluczowych to zapłacisz mniej. Google preferuje strony, które są również dobrze zoptymalizowane pod kątem działania na wszelkich urządzeniach;
  • Lokalizacji prowadzenia kampanii oraz języka na który kierujesz kampanię. Jeśli planujesz reklamować się np. tylko w Radomiu na mało konkurencyjnym rynku może się okazać, że kampania będzie stosunkowo tania;
  • Formatu reklamowego – Stawki mogą się diametralnie różnić w reklamach produktowych w porównaniu do reklam tekstowych. W przypadku kampanii display w sieci reklamowej lub wideo na YouTube stawki CPM, CPV zależą od konkurencyjności targetowania, godziny emisji, a także samej skuteczności reklamy;
  • Urządzeń na które kierujesz kampanię;
  • Czasu emisji: Dnia tygodnia, pory dnia a nawet godziny w której wyświetlasz reklamy.

 

Czynników potrafi być znacznie więcej pomijając aspekty sezonowości, czy sytuacji na rynku, która przekłada się bezpośrednio na koszty kampanii. Jak zatem w gąszczu zmiennych spróbować wyliczyć swój budżet dzienny / miesięczny na kampanię w sieci wyszukiwania Google Ads?

 

Planer słów kluczowych – jak możesz go interpretować?

Jeśli planujesz reklamować się w wyszukiwarce warto skorzystać z Planera Słów Kluczowych dostępnego z poziomu panelu Google Ads. Na początek jednak przygotuj listę słów kluczowych na które będziesz chciał się reklamować. Możesz je znaleźć również za pomocą planera.

Po wprowadzeniu fraz, ustawieniu lokalizacji i języka przenosimy się do sekcji prognoz gdzie możemy dynamicznie (1) ustalić nasz budżet i stawkę CPC (3), a następnie narzędzie wskaże prognozowaną liczbę kliknięć,  budżet dzienny i szacunkowy miesięczny koszt kampanii (5). Sprawdźmy to na przykładzie. W planie wykorzystamy tylko 3 słowa kluczowe: gumofilce, kalosze damskie oraz kalosze dla dzieci.

  1. Klikając w pkt. możemy go dynamicznie przesuwać po osi X.
  2. Mamy możliwość wyboru zmiennej do estymacji (kliknięcia, wyświetlenia, koszt).
  3. Zmiana stawki CPC.
  4. Zmiana zakresu dat którego dotyczyć ma nasz plan np. miesięczny, kwartalny.
  5. Wyniki naszych prognoz i przewidywane koszty.

 

Analizując wykres możemy w bardzo przejrzysty sposób wskazać nasz budżet, a na podstawie niego oszacować ilość kliknięć, wyświetleń, średnie CPC, CTR (współczynnik klikalności reklam) oraz średnią pozycję reklamy. Poniżej prognozy znajduje się jeszcze szczegółowa tabela pokazująca jaką efektywność uzyskują poszczególne słowa kluczowe. Jak widać zapytania o gumofilce będą stanowić marginalny koszt naszej kampanii. Z tego miejsca możemy również dodać kolejne słowa kluczowe.

Korzystając z planera słów kluczowych koniecznie zajrzyj również do zakładki propozycji słów kluczowych.

W tej sekcji możesz znaleźć propozycje słów kluczowych, analizować stawki za najwyższe pozycje, po czym możesz je dodać do swojego planu aby następnie dobrać odpowiedni budżet. Gdy już znajdziesz wszystkie słowa kluczowe, warto je segmentować w grupy reklam aby następnie stworzyć optymalną strukturę kampanii.

 

I to by było na tyle 🙂

Pragnę podkreślić, że planer słów kluczowych to jedynie narzędzie wspomagające planowanie kampanii, a proponowane kluczowe wskaźniki efektywności należy brać na chłodno. Niemniej dzięki szacunkowym wynikom możesz już obliczyć minimalny próg rentowności kampanii i wyznaczyć dla niej pozostałe cele.

 

Jeśli masz wątpliwości jak korzystać z planera słów kluczowych lub jak stworzyć optymalną strukturę kampanii napisz do nas!

Dodaj komentarz

avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o